Lidé jsou dnes hrozně netolerantní. Dáš jednomu, jen tak maličko, skoro náznakově, po hlavě, a on by se proto chtěl, malichera, hned vážně prát...

Tolik různých bločků za tolik let! Kolik jich vlastně bylo? Suchým hadrem to kdysi na sklonku minulého tisíciletí začalo, pokračovalo se přes Bublající bahno, Zapíchnutý vidle ... a skončilo to u Letu mouchy. Let mouchy I má už bohužel přeplněnou databázi a tak svým tlacháním plním Let mouchy II.

čtvrtek 23. dubna 2020

Karanténa nuda je?

Pandemie. Hrozné slovo. U nás v rodině se nás kdysi jedna přímo dotkla, moje prababička měla Španělskou chřipku. Přežila, ale vypadaly jí vlasy a zkroutilo nohy tak, že do své smrtí špatně chodila. Zemřela v roce 1950. Zvláštní na tom bylo, že žila v maličkém venkovském domku spolu s dalšími asi šesti členy domácnosti, ale nikdo jiný to od ní nedostal.

Vždycky jsem věděla, že to může přijít znovu a znovu, ale tak nějak jsem si to nepřipoštěla a měla tuto možnost schovanou v šuplíku spolu s další světovou válkou, ekologickou katastrofou a pádem bludného vesmírného tělesa na naši matičku Zemi.

No a máme tady Covid19. Život se skoro zastavil a většina lidí zůstala doma. Mně se to naštěstí - nebo bohužel - netýkalo, služeb jsem vyfasovala víc, než je zdrávo a mám pocit, že poslední dny už jedu na rezervu. Když jsem měla den volna, vrhla jsem se na šití roušek pro své blízké a pro kolegy. A pak zase nekonečně dlouhé dvanáctihodinové směny. Ráno do práce cestou autem jsem nikoho nepotkala a mnohdy jsem čekala, že na mne odkudsi vybafne Trifid.

První neumělé roušky ze starého povlečení jsem časem vytunila, začala dělat pracné dvouvrstvé s kaspou na filtr (který si stejně do nich nikdo necpe) a tunýlkem na drátek kolem čenichu, protože zamlžené brýlky. Do látek, nití, gumiček a drátků jsem vrazila majlant, ale co by jeden neudělal pro své bližní, když stále čeká na svou roušku, kterou mu osobně přiveze soudruh Babiš.
No a protože jsem ve schránce ani já, ani nikdo z těch, které znám, nikdo roušku nenašli, udělala jsem jednu pro svého kolegu, kterou prý nosí hrdě a rád:
Ale abych uvedla věci na pravou míru. Zcela zadramo jsem to nešila. Bylo mi placeno v naturáliích.
Obohatila jsem se skoro o kilo čokolády (sežráno) a dezinfekční prostředky. No co chtít víc?
Ale něco málo bych teď brala. Alespoň týden karantény. Nebo dovolené. Nebo prostě být jen tak doma a nic nedělat.

Všem přeji pevné zdraví a... snad bude zase líp!

Žádné komentáře:

Okomentovat