Lidé jsou dnes hrozně netolerantní. Dáš jednomu, jen tak maličko, skoro náznakově, po hlavě, a on by se proto chtěl, malichera, hned vážně prát...

Tolik různých bločků za tolik let! Kolik jich vlastně bylo? Suchým hadrem to kdysi na sklonku minulého tisíciletí začalo, pokračovalo se přes Bublající bahno, Zapíchnutý vidle ... a skončilo to u Letu mouchy. Let mouchy I má už bohužel přeplněnou databázi a tak svým tlacháním plním Let mouchy II.

čtvrtek 28. ledna 2021

Jistota kladivem

 Po letech zdechnul. Konečně. Nenáviděla jsem ho a jeho odchod jsem si upřímně přála. Nesnášela jsem, když byl zaprasený a musela jsem ho mýt. Než zase vypadal k světu, tak to trvalo věčnost. A dlouho mu to stejně nikdy nevydrželo, jen se kolem mihla kočka, už byl zase zasr...špiněnej.

Navíc nikdy nějak nefungoval, jak sliboval. Chcípal jeden hořák za druhým a když už fungoval jen ten poslední, řekli jsme dost a nechali jsme ho spočinout ve sběrném dvoře.

Poslední hořící mohykán.... 

Vyjma několika málo let jsem celý život vařila na plynu. Těch málo let jsem se musela smířit s elektrickým plotýnkovým sporákem (jehož čistění taky stálo za pěkný kulový...). S mužem jsme se rozhodli pro sklokeramickou desku, která se určitě dobře myje a není až tak drahá. Můj muž, jako milovník všech možných displejů s mně nic neříkajícími údaji, do mne začal hučet a hučel tak dlouho, až jsem souhlasila. Po několika dnech se tedy naše domácnost obohatila o indukční desku. Chytrou indukční desku. Mele mi do všeho. Prej co to vařím, a že když vařím tohle, tak to mám dát míň a jestli to míň nedám, tak do dá míň sama, a když vařím tohle, tak proč to dávám to tak velkého kastrolu, když by mohl stačit menší.... No, ale ukázala jsem jí, že jsem chytřejší já a tak ta polévka z toho hrnce překypěla až na zem, prostě mně se do vaření nekecá a basta.
Pak na mne chytrá deska ještě zkoušela, že se nezapne vůbec. Chvíli jsem povykovala, že chci kladivo, abych jí to na té naleštěné ploše vysvětlila, ale pak jsem se ovládla a zakázala kocourovi zapínat dětskou pojistku. (Ale stejně jí zapíná. ale už si na mě nepřijdou - ani kocour, ani deska.)


Chytrý to tedy je, pro mne je vaření úplně jiné, ale už si pomaličku zvykám. Vaří se na tom o moc líp, než na elektrických plotýnkách, klasickou sklokeramickou desku jsem nikdy neměla. A hlavně - výborně se to meje! Žádný pucování roštů, hořáků a vypínačů! 
Jestli mě nějaká moc chytrá funkce zase nenasere, tak bych navíc i řekla, že se na tom vaří o maličko líp, než na plynu, na který jsem nikdy nedala dopustit.

A jestli mě nasere, kladivo to jistí.

1 komentář: